maandag 4 december 2017

Surprises

Gisteren liet ik jullie mijn sinterklaas kaart zien, vandaag mijn Surprise
 Ik had het lootje van Jade, onze dochter.
Sinds een half jaar zit zij op Acro gym en doet ze niks anders dan de spagaat oefenen.
Daarom maakte ik voor haar van zelfhardende klei een kleine Jade!
(Ze is hooguit 20 cm groot)
 Natuurlijk met haar mooie gympakje aan, met glittertjes!!

 Het lange haar van Jade mocht niet ontbreken.
Dit maakte ik door een stukje klei door de knoflookpers te drukken.
 Het haar van Jade kleurde ik geel, met wat acryl verf en daaroverheen wat goud glitters. Jade's haar kleurt soms zó mooi goud.
Met mijn lijm pistool plakte ik het poppetje op een rode "gym mat" (houten plankje).
Kaart met gedicht erbij de kadootjes eronder.
 Op de achtergrond zie je de surprise die mijn man maakte voor zijn vader.
Een paspop, met schilderkleding van mijn schoonvader aan en met een emmer schilder spullen. Mijn schoonvader is schilder geweest en dat is altijd een heel dankbaar onderwerp voor surprises.
 Ik vertelde jullie dat wij een andere caravan hebben gekocht.....
Mijn vader maakte mijn Surprise, een caravan!!
 Mijn vader maakt altijd hele mooie, grote surprises. (Deze caravan us zeker 70 cm hoog en meet dan een meter lang)
Het is echt een feest als hij voor jou iets moet maken. Dit jaar was ik de gelukkige.😊

Het was een hele leuke, geslaagde middag, met mooie gedichten en leuke kadootjes.

Voor wie nog gaat vieren, heel veel plezier.

10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige surprises hebben jullie voor elkaar gemaakt.
    En de gezelligheid van samen uitpakken en gedichten lezen is zo leuk!
    Hier zijn vanochtend de surprises mee naar school gegaan. Vanavond surprise-tentoonstelling en morgen feest op school.
    Thuis houden we het nu nog bij pakjes en gedichten. De surprises zullen vast ook nog wel een keer volgen ;-).
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk, die surprises en de moeite die ervoor is gedaan. Hier ging de enige surprise vanochtend mee naar school, voor de rest zijn het bij ons cadeautjes met een gedicht. Vind ik wel fijn, met al die surpriseavonden thuis, voor school en bij de hockey. Wij hebben pakjesavond nog tegoed, nog een nachtje slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De surprise voor je dochter is superleuk. Maar ook al de andere surprises zijn geslaagd! Leuk als mensen er zoveel moeite voor doen. Hier willen ze dat niet. Maar ik vind het net iets extra's geven aan Sinterklaas. Het doet me ook altijd denken aan Stuif es In.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een leuke surprise voor Jade gemaakt Daphne. Het zijn bij jullie echte knutselaars in de familie dat kun je wel zien ;p Heerlijk al die gezelligheid.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit hier te genieten van je post, Daphne! Ik ben echt dol op Sinterklaas. Hier zijn de surprises bijna af, we vieren het pas zondag.
    Jouw surprise voor Jade is helemaal leuk!! En die caravan is ook gaaf!
    Altijd zo gezellig dat sfeertje erom heen....
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof! Hier in België wordt Sinterklaas echt wel anders gevierd.
    Gewoon schoentje zetten in de avond en dan brengt de Sint wel wat.
    Maar dit jaar moest hier ook voor het eerst een surprise gemaakt worden, die ze je donderdag.
    Jouw reactie bij mij, daar ben ik het helemaal mee eens. Er is zo weinig communicatie in een ziekenhuis en zo veel meer, ik kan het niet onder woorden brengen. Maar nu gaat het beter gaan!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk dat zijn leuke surprise avonden! Geweldig leuk wat jullie gemaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Daphne
    Wat een supermooie creaties deze surprises!
    Je hebt het talent niet van iemand vreemds!
    Fijn zo gezellig sinterklaas vieren!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een feest maken jullie ervan. De ene surprise is nog mooier dan de ander. Wat een creativiteit in de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat super leuk allemaal! Heel erg mooi gedaan. De caravan ziet er ook zo gaaf uit!
    Zo gezellig he?!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen