vrijdag 4 september 2015

Tuin tafeltje

Bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties op mijn vorige bericht, over de jeans deken.
Leuk om te lezen en natuurlijk mag iedereen het idee onthouden en/of namaken.
Ik blog omdat ik het leuk vind om mijn creaties te laten zien, ik blog ook om ideeën op te doen bij iedereen en deze ook te maken, met mijn eigen draai eraan gegeven.
Leuk juist als er mensen zijn die op mijn blog leuke dingen zien en dat dan ook willen gaan maken, (het idee van mijn deken heb ik ook van internet gehaald, maar ik heb er wel mijn eigen draai aan gegeven en hem op mijn manier gemaakt!!)

Begin Augustus trouwde onze buren........
Onze buurman is auto monteur en dus vond ik het leuk om voor hun een leuk, persoonlijk kado te maken:

Van een andere buurman heb ik oude autobanden gekregen, ik had (ook weer op internet) heel veel leuke ideeën gezien, die je kan maken van auto banden.
Ik heb 2 banden gebruikt voor onze buren en die heb ik met een spuitbus verf rood en wit gespoten (leuk voor een trouwerij, rood en wit?!)
Bij een bouwmarkt heb ik een rond blad laten zagen.
Dit blad is geschikt om buiten te gebruiken
Ons hele gezin (we zijn met z'n 5jes) kreeg zijn eigen puntje die geschilderd mocht worden naar eigen idee.
Leuk om te zien wat daar dan uitkomt.
Wat een creatieve gedachten komen er dan los!!
Mijn man en de buurman hebben bv een "voetbal-hobby-verleden", ze gingen graag samen naar wedstrijden van Feyenoord en dus moest er een voetbal op het "puntje" van mijn man geschilderd worden.
Het was makkelijk geweest als ik het had gemaakt, maar ik wilde graag dat iedereen zijn eigen "kunstwerk" maakte en dat is ook zo gebeurd.

Toen de verf goed droog was heb ik het blad voorzien van 3 laagjes lak.
Tenslotte is het een tafeltje voor in de tuin.
Daarna heeft mijn man de banden en het blad op elkaar geschroefd.
Best een klus, want in die banden kun je niet zo makkelijk gaatjes boren en schroefjes draaien, maar uiteindelijk zat het goed vast en was het klaar.
Het tafeltje, voorzien van tafelblad, staat nu in de tuin bij de buren.
Er staan 2 kleine stoeltjes bij, voor de kinderen en ik zie ze vaak een tekening maken aan het tafeltje, of een broodje eten.
Echt heel gezellig om te zien en we waren zelf zo enthousiast dat we voor onszelf ook zo'n tafeltje gaan maken!

Dit weekend geen camping weer, sjonge jonge, wat een regen.
Misschien kom ik eraan toe om mijn knutsel kamer eens lekker op te gaan ruimen, is echt heel hard nodig!

Liefs, Daphne

10 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend gaaf persoonlijk cadeau Daphne, en extra leuk dat het hele gezin er aan meegewerkt heeft. Helemaal top dit...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig project Daphne, zóóó leuk zo'n persoonlijk tintje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk project zo met zijn allen. Die zal veel gebruikt gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuk om dit zo samen te maken. Super gaaf idee, Daphne, en ook een erg leuk eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe krijg je het weer voor elkaar...het bedenken, gezin laten meedoen en dan komt er een echte, originele Daphne cadeau uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk project!
    Lekker persoonlijk en de ontvangers zijn er vast blij mee.
    Groetjes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee! En ook zo leuk dat je er gebruik van ziet maken ;O) Das dubbel genieten!

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, wat ik zeggen wil hebben mijn voorgangsters reeds gezegd. Maar ik ga het lekker toch ook nog een keer zeggen.
    Wat een heel leuk idee en mooi geworden. (Ideeen kun je zat hebben, maar je moet ook handig zijn om het voor elkaar te krijgen).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Daphne,
    wat zullen jullie buurtjes er blij mee zijn!!!!
    Ook leuk dat je het hele gezin erbij hebt betrokken!!!
    Mooi resultaat!!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen