zondag 20 september 2015

Kleurige kaartjes.

Ongeveer een jaar geleden (!!) heb ik ooit eens een filmpje gezien via een blog van iemand voor het maken van mooie achtergrondjes.
Ik weet NOOOOOOOIT meer via wie, en, erger nog, ik weet ook noooooit meer hoe ik het gemaakt heb!!!!
Ergerlijk, want de achtergrondjes zijn heel erg mooi en kleurrijk.
Ik kwam ze weer tegen en maakte er de volgende kaarten mee:

Volgens mij (Pff....lekker duidelijk ook) heb ik met distress inkt en een stukje foam de achtergrond gekleurd, daarna met ecoline druppels erop laten vallen en.....en nu komt het, er zitten verdikte witte druppels op de kaart (??????). Dat geeft een beetje een glimmetje hier en daar en dat vind ik nou juist zo leuk, maar hoe ik het heb gedaan....??, Wie kan mij helpen? (het was een filmpje, via een blog van iemand, van you tube).

Hoe dan ook, ik maakte van een tissue, die ik gebruikt had om mijn ecoline kwastjes in te deppen, bloemen en met een splitpen zette ik die vast op de kaart.
Het steeltje is een stukje touw.
Tekst stempel erop en klaar zijn ze weer.

De dochter van mijn vriendin zag ze liggen en zei: "Wauwwwwww, heb jij die gemaakt?? Mooi!!!"
Ik denk dat ik er dus maar 1 bewaar voor als zij jarig is ;-)

Fijne zondag verder, wij gaan zo naar de camping om op te ruimen, bah, altijd het minst leuke klusje van het seizoen.

9 opmerkingen:

  1. Leuke bloemen!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuke en creatieve kaarten, Daphne. Erg mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne,
    mooie kaartjes heel vrolijk,
    ik kan je niet helpen aan dat filmpje,
    maar de dikke druppels, zijn die niet gemaakt met "goosebumps"?
    Altijd leuk om als je waardering krijgt nietwaar!
    Heel veel succes met ruimen...
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, wie wat bewaard.... Je hebt nu in elk geval weer een paar erg leuke kaarten ervan ;o) Ik vind de bloem van tissues ook erg gaaf gedaan! Ik zat al te kijken waar de bloem van gemaakt was (moest nog ff verder lezen) Heel leuk!
    Zijn de druppels misschien verdunde gesso?? Maar daar zit geen glimmertje in natuurlijk... Verdund met glimmermist? Hoop dat iemand je aan het antwoord kan helpen!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha daar heb ik Pinterest voor Daphne, ken je dat? Je kunt online allerlei prikborden bijhouden waarop je leuke ideetjes bewaard die je op het web tegen komt. Ik geef wel een waarschuwing mee, het is zéér verslavend :) De mijne vind je hier: https://www.pinterest.com/wimpyfreubel/ Ik denk dat de spetters met verdunde acrylverf (water) zijn gemaakt en met behulp van een kwastje er op gespat? Je kaarten zijn super leuk geworden, gave bloemen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lol, dat komt me bekend voor dat niet meer weten waar en hoe hahaha. Lang leve pinterest inderdaad :) Mooie kaartjes Daphne, die bloemen zijn echt gaaf! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha..... vaag, vager.... vaagst.
    Maakt niet uit dat je het niet meer weet ik vind je kaartjes prachtig geworden.
    Als je gaat zoeken vind je het toch niet, je komt het vanzelf wel weer eens tegen.
    Ik herinner mij dat nog goed. In het najaar de camping opruimen.
    Geen leuke klus inderdaad maar je had er gisteren wel een mooie dag voor.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaartjes! Lekker vrolijke achtergrondjes.
    Succes met opruimen en schoonmaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn echt heel gaaf. Leuk eens wat anders met die bloemen en alle kleuren zijn zo gezellig. Met zo weinig zo'n resultaat bereiken, I love it.

    BeantwoordenVerwijderen