donderdag 16 april 2015

Canvas, maar dan anders.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige berichtje.
Zo leuk om te lezen allemaal.
Ik geniet daar altijd heel erg van.

Een poosje geleden was er een vriendin van mij jarig.
Omdat wij niet aan gekochte cadeautjes doen heb ik eens nagedacht over iets wat ik voor haar kon maken.
In mijn kamertje vond ik allerlei spullen en uiteindelijk werd er een leuk idee "geboren"

Ik had een langwerpig canvas doek, die buiten had gehangen.
Het doek was echt helemaal verweerd en dus had ik er niks meer aan.
Ook had ik nog 3 foto lijstjes liggen, die geschilderd waren in een hele felle, lime groene kleur.
En ik vond een stukje stof tussen mijn voorraad lapjes, waar ik nog nooit iets mee gedaan had.

De lijstjes kregen een ander kleurtje.
Bij de Action heb ik destijds (bijna) alle Home Deco verf gekocht en nu gebruikte ik de blauwe.
Daarna heb ik het canvas doek met stof omwikkeld en heb dat vast geniet aan de achterkant.
Buiten, in de tuin, plukte ik wat takjes van een struik en die plakte ik met mijn lijm pistool vast op de lijstjes.
Het glas van de lijstjes haalde ik eruit.
Op de lijstjes plakte ik met houten lettertjes de woorden:
Notes, To Do en Memories.
Daarna plakte ik de lijstjes op het canvas.
Uiteindelijk deed ik wat kleine houten knijpertjes op de stokjes, zodat mijn vriendin er briefjes of foto's op kan knijpen.
Zo heeft ze een heel leuk, persoonlijk en apart "memo-Bord".

Ik was weer tevreden met mijn zelfgemaakte cadeau en mijn vriendin was er erg blij mee.
Het heeft een mooi plaatsje gekregen in haar huis.

Wat een heerlijk weertje toch hè?!!
Wij genieten, naast het werken, volop van de tuin.

Liefs, Daphne


7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en origineel cadeau heb je zo voor je vriendin gemaakt, Daphne.
    Vind het hartstikke leuk geworden en kan me voorstellen dat ze er blij mee was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de geboorte van alweer een super leuk idee! Ik vind de takjes echt een erg leuk detail (tjaa ben dol op takjes :)) Kan me voorstellen dat je vriendin zo'n kado weet te waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een leuk idee Daphne en dat stofje, ik herken het, wat is dat al oud zeg.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne,
    wat een mooi resultaat!
    Prachtig canvas en wat leuk dat je zo kan hergebruiken!
    Mooi stofje!!!
    Fijn dat het zo gewaardeerd wordt!!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij weet ook van alles iets nieuws te maken he.
    Heel leuk dit en mooi achtergrondstofje!
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuk idee met een geweldig resultaat.
    Deze ga ik zeker aan mijn kleindochter laten zien want die is ook altijd in de weer met canvasdoeken en deze zal ze zeker ook gaan gebruiken.
    Wat is het toch fijn als je creatief bent he.
    Fijn weekend.
    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk cadeau is dat zo geworden! De takjes zijn echt heel schattig!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen