donderdag 26 maart 2015

Lief, klein mandje

Bedankt allemaal voor de lieve reacties op mijn vorige bericht!
Fijn dat jullie allemaal zo meeleven met mijn vinger (vooral de opmerking van mijn moeder (Marja) is erg geruststellend.........)
Maar eerlijk is eerlijk, het kastje is super mooi, dus dan nemen we die vinger op de koop toe.

Via internet ben ik altijd op zoek naar leuke haak patroontjes.
Het liefste maak ik kleine projectjes.
Heerlijk s'avonds op de bank, terwijl mijn  gezin om me heen zit en tv kijkt.

Voor Pasen wil ik voor mijn vriendin en haar zoon een kleinigheidje maken.
En nou dacht ik, laat ik eens op tijd beginnen met zoeken, dan kan ik ook op tijd mijn cadeautjes af hebben.
En het is gelukt. Ik vond een heel lief klein mandje waar ik paas eitjes in kan doen!
Het patroon vond ik Hier.

Ik maakte eerst een mandje om te kijken hoe groot (klein) het uit zou vallen.
Gehaakt met een glimmend bolletje wit van Zeeman, gehaakt op haaknaald 3,5
Deze hou ik lekker zelf!
Ik vind hem TE Liefffffffff, dus maakte ik er meteen nog 3.

Mijn vriendin gaat met Pasen een paar dagen weg met haar zoon. Onze oudste zoon is bevriend met haar zoon en.......hij mag mee!!
Ik wil ze een tas met lekkere dingetjes meegeven en daar horen natuurlijk ook chocolade Paas eitjes bij.
Voor ieder maakte ik een eigen mandje.
Voor de jongens een blauw variant.
Zonder verder wat eraan te maken.
Ze zijn echt zo schattig!
Voor mijn vriendin maakte ik een gele, met een bloemetje eraan.
Met een brad blijft die mooi zitten.
Er passen 3 eitjes in, hi hi.......ach, het gaat om het idee, toch?!

Ik ben blij dat ik voor de verandering nou eens op tijd ben met mijn cadeautjes.
Het staat al helemaal klaar om mee te gaan op vakantie (net als mijn zoon trouwens, maar ze moeten nog een paar dagen wachten ;-) )

Nu nog iets maken voor mijn andere vriendinnen.......dat is een groepje van 5, dus ik ben nog wel even bezig.

Liefs, Daphne




10 opmerkingen:

  1. Wat een schattige paasmandjes, Daphne. Zo heb je een paar super leuke weggevertjes met Pasen.
    Succes met de rest van de mandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhh, leuk hè, vooral die met het bloemetje.
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Daphne, ik heb wat posten van je gemist. Gááf dat buikkastje en je pallet-metamorfose is súper...wat een handige tante ben jij ;)
    Nu weer die lieve gehaakte mandjes, je bent echt van alle markten thuis....ik heb zitten genieten.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aah wat superschattig zeg!
    Snap helemaal dat je je witte wilt houden, hij is goed gelukt.
    Wat lief trouwens dat je zoon zomaar mee mag, ze zijn vast blij met je surprise cadeautje.
    Liefs, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach gossiepossie... SCHATTIG! Echt heel erg lief!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige mandjes heb je gehaakt, ze zijn prachtig!
    Die met dat bloempje aan de zijkant is wel heel erg leuk geworden.

    Groetjes en fijn weekend, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat super schattig is dit en dat met een zere vinger :) Je vriendinnen boffen maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Daphne,
    wat ben je toch altijd attent en wat een superschattig mandje,
    ik heb de link maar eventjes opgeslagen,
    altijd handig nietwaar!
    Hartelijk bedankt voor het delen en haakse!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb een zwak voor alles wat klein en lief is! Eeeeeeenig dit! <3

    BeantwoordenVerwijderen