woensdag 24 september 2014

Papieren tasje.

Bedankt voor de leuke en lieve reacties op mijn kraam kadootje(s).
Vind ik altijd heel leuk om te lezen en wie weet heb ik jullie ook nog op een leuk idee gebracht?!
Daarom bloggen wij toch allemaal? Om elkaar te inspireren en om bij elkaar idee-tjes op te doen.

Zo ook mijn papieren tasje wat ik vandaag laat zien:
Het patroon van het tasje heb ik gevonden bij Willy op haar blog!
Ik heb zelf de maten wat aangepast, zodat ik verschillende maten tasjes kan maken.
Als ik dan een kleinigheidje voor iemand mee wil nemen ergens naartoe, heb ik altijd wel een mooi tasje liggen waar wat lekkers of leuks in kan.

Dit tasje is voor de tante van mijn man.
Wij zijn afgelopen zaterdag uit eten geweest met de hele familie en Tante had het allemaal geregeld.
Ik wilde haar dus wat lekkers geven, maar natuurlijk heb ik dat even leuk ingepakt.
De bloem maakte ik van stof, daarop een kleinere bloem, ook zelf gemaakt van stof.
Daarop een knoop met een glittersteentje.

De houtjes (zitten altijd achterop een canvas doek, in een klein plastic zakje. Deze bewaar ik en gebruik ze regelmatig op mijn creaties.) heb ik met distress inkt bewerkt, zodat ze qua kleur mooi bij het papieren zakje passen.
De woorden "Thank You" zijn stempels.
Op het houtje ook een glitter steentje.

Het tasje dicht geknoopt met een touwtje en voor de sier nog een touwtje met 2 houten knoopjes aan de uiteinden.

Zo is het wel heel erg leuk om iets weg te geven en aan de reactie van Tante te zien, ook heel erg leuk om te krijgen ;-)





8 opmerkingen:

  1. Leuk zeg!
    Trouwens je nieuwe 'herfst' layout is ook leuk geworden.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leukertje weer!
    Kadootjes inpakken is zoooo leuk!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Daphne,
    wat een gaaf tasje heb je gemaakt en
    wat een leuke tip die houtjes zo te bewerken en te gebruiken!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne,
    ik kan je emailadres niet zo snel vinden,
    dus dan maar op deze manier,
    ja het canvas hangt gewoon buiten, wel een beschut hoekje maar toch in weer en wind,
    ik heb het gelakt met 3 lagen, met acryllic varnish van bleiswijck
    gekocht bij de Action, de beschrijving staat op de zijkant,
    ik zou het gewoon proberen, ben benieuwd naar de creatie!
    liefs en groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit tasje leuk gemaakt Daphne!
    Ik hou er ook wel van om iets persoonlijk te maken.
    Daar kun je mensen altijd blij mee maken :)
    Ik gebruik voor dit soort dingen ook vaak houtjen latjes die je krijgt blij een blik verf om te roeren. Handig om te roeren maar je kunt er ook zoveel ander leuks mee maken ;)

    Liefs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad dat is het leuke hiervan, elkaar inspireren!
    Wat een mooie en aparte creatie.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit gaaf gemaakt Daphne, zo zie je maar weer dat je met een basis patroon alle kanten op kan. Ik vind de bloem een super mooi detail, kan me voorstellen dat je tante hier erg blij mee was. Fijn om te lezen dat ik je geïnspireerd heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk gemaakt daphne! en idd inspiratie vind je overal als je maar creatief er mee omgaat......en zie hier een leuk kadotasje!

    BeantwoordenVerwijderen