woensdag 9 april 2014

Landkaart Kaarten

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige bericht, Mylo is helemaal trots en heeft alles gelezen.

Afgelopen week vond ik in de auto een dik boek met landkaarten erin.
Dit boek hebben wij al vanaf dat ik mijn rijbewijs heb gehaald, maar tegenwoordig rijden wij altijd op de TomTom. Het boek is dus overbodig geworden en dus gebruikte ik het om kaarten mee te maken:
Deze kaart is voor de verjaardag van een school vriend van mijn oudste zoon.
Ze zijn afgelopen Maart met school in Italiƫ geweest, in de stad Brescia.
Ze hebben daar bij gast gezinnen in huis gezeten en hebben een hele leuke tijd gehad.
Ik heb een blauwe basis kaart gebruikt. Een stukje van de landkaart van Italiƫ geknipt en dat op een wit karton geplakt.
Toen een zwart  lintje "Happy Birthday" erop geniet en pijltjes geknipt van zwart karton. Hiermee wijs ik de stad Brescia aan.
Meer had de kaart niet nodig vond ik.
Leuk om te doen en dus maakte ik er meteen nog 1:
Deze is een stuk lichter.
Een licht groene basis kaart, een stukje landkaart geknipt van mijn eigen omgeving.
Vrienden van ons hebben een "Proeflokaal" geopend in een dorp vlakbij ons.
Tekst stempel "Good Luck" gezet op een stukje karton en dat met foam blokjes op de landkaart geplakt.
Daarna van hetzelfde karton pijltjes geknipt (op de foto slecht te zien, maar ze zitten rechts) en dat ook op de landkaart geplakt. De pijlen wijzen nu het dorp aan waar hun bedrijf zit........

Erg leuk om te doen, deze kaarten maken.
Je kunt natuurlijk van alles bedenken en mijn boek vol met landkaarten is SUPER dik, dus ik kan voorlopig nog wel even verder.

Fijne dag allemaal, Liefs, Daphne

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk recycel-idee Daphne, helemaal met die pijlen erbij, volgens mij heb ik ook nog zo'n dik boek...ergens..hihi. Bedankt voor de inspiratie, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik heb ook nog zo'n boek staan, vind het een superidee!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa, ik gebruik ze ook regelmatig voor van alles en nog wat :). Leuk idee om op deze manier er kaarten mee te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Daphne,
    wat een leuke idee en wat een prachtresultaat!
    Hel erg origineel!
    groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan Daphne. En wie heeft er nou een proeflokaal geopend??? Ben zo nieuwsgierig!
    Kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supergoed idee om zo de kaarten een beetje persoonlijk te maken.
    Het is toch te leuk om een kaartje te krijgen waarbij jij een plaats heb gemarkeerd die goed bij diegene past.
    Fijn weekend, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog Daphne! Over creatieve ideeen gesproken...., deze kaarten zijn super geweldig! Ik heb ze gepind en ga je idee zeker nog eens liften! Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee! Ook ik heb toen ik de autokaarten nog net van de papierbak had kunnen redden, kaarten voor de vakantie gemaakt.
    Waarschijnlijk zet ik ze ook nog een keer op mijn blog maar het duurt nog weken, nee maanden, voor we met vakantie gaan.
    Wat een leuk blog heb je. Ik ben meteen volger geworden.
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen