zaterdag 8 maart 2014

Kaarten met Foam letters

Allereerst even terug komen op mijn buikpijn......
Ik heb geen last meer gehad, geen koorts, geen pijn en geen gedoe.
Gelukkig maar.
Wat het wel geweest is zal wel nooit duidelijk zijn, maar bij deze vergeet ik het maar gewoon weer.

Bedankt allemaal voor de lieve reacties op mijn vorige post.
Zo leuk én ontspannen om te doen, kaarten maken.

Afgelopen week had ik weer een leuk idee.
Ik wilde weer eens mijn BigShot gebruiken en mijn alfabet snijmallen en dus ging ik aan de slag:
Het idee wat ik had was om kaarten te maken met tekst stempels, waar ik dan een woord weg zou laten en dat woord dan met foam letters op de kaart maken.
Ik gebruikte washi tape en een "achtergrond" stempel.
Daarna de tekst Love is in the Air, waar ik het woord Air met foam maakte.
Leuk, maar ik was niet helemaal tevreden, ik vond de achtergrond niet zo mooi, dus bedacht ik wat anders:
Ik heb van een stuk foam een stempel gemaakt!!
Ik had een groot stuk vierkant, dik foam, daarop heb ik verschillende knoopjes gelegd en toen een stukje bak papier erop.
Daarna heb ik de strijkbout op het bakpapier gezet. Hard aandrukken, dan komen de afdrukken van de knoopjes in het foam........
Zo, nu heb ik dus een eigen gemaakte achtergrond stempel, die ik met distress inkt op de kaart heb gestempeld.
Daarna met bijpassende kleur washi tape wat randjes geplakt en een tekst stempel, die ik weer half afdrukte en de rest van de tekst met foam letters maakte.
Deze kaart vond ik al veel leuker, al zeg ik het zelf.
Daarna heb ik weer een ander achtergrondje gestempeld, een stukje foam wat ik had liggen, wat aan de ene kant glad is, en aan de andere kant met ribbeltjes. Deze ribbel kant gebruikte ik, 2 keer afdrukken, zodat ik een soort blokjes kreeg.
Wéér washi tape en dit keer een tekst stempel, waarbij ik het eerste woord met foam letters maakte.

Ook deze kaarten heb ik weer dubbel gemaakt, dus mijn schoonmoeder krijgt van deze kaarten ook een exemplaar!

Heel fijn weekend allemaal. Wij gaan hier de verjaardag van onze dochter vieren, die morgen jarig is.
Zelf ben ik maandag jarig, maar dan zijn we alweer uit gefeest denk ik ;-)

Liefs, Daphne

11 opmerkingen:

  1. Wat zijn je kaarten mooi zeg!
    Heel leuk om zo je eigen stempel te maken.
    Alvast gefeliciteerd met je dochter en jou!
    Fijn weekend, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je lekker creatief bezig geweest Daphne, goed zeg dat idee met die knoopjes...Ik vind eigenlijk alle kaarten erg leuk geworden, een feestje hoor om ze zo allemaal bij elkaar te zien. Alvast gefeliciteerd met je dochter en fijne dag morgen. Daarna gefeliciteerd met jezelf :p en geniet van jouw dag, lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa, alweer zo'n goed idee, van die stempels en de letters. Bedankt voor de uitleg en gefeliciteerd met jullie verjaardag.
    Daaggg,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je kaarten en stempels van foam,
    Grappig mijn dochter is ook jarig vandaag.
    nou geniet van het mooie weer en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een idee om te onthouden! leuke kaartjes Daphne.
    gelukkig voel je je weer goed, was wel schrikken denk ik...
    alvast een fijne verjaardag morgen!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Daphne,
    wat een mooie kaarten!
    leuk idee met bakpapier en de strijkijzer, je kunt het ook met magic foam en de heattool doen, heel leuk effect je eigen stempelafdruk maken!
    Hele fijne dag vandaag, van harte met je dochter en voor jou morgen alvast van harte!
    groetjes van daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je dochters en jouw verjaardag!! Wat een mooie serie kaarten heb je gemaakt met je zelfgemaakte stempel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stuk voor stuk ontzettend leuke kaarten laat je zien, erg gaaf!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super vondst die knopenstempel, zo zie je maar weer hoe ver we komen met alles wat we in huis hebben (en een beetje hulp van de Action :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen!! Dat zal vast een gezellig weekend zijn geweest en dan ook nog zo'n heerlijk zonnetje erbij.
    En wat een super leuk idee zo'n foamstempel van knopen. Het geeft echt een heel leuk effect zo. Mooie kaarten meis!
    knuf xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Daphne, wat maak je mooie kaarten.
    Ik ben op de beurs CAS kaarten tegen gekomen en ben er helemaal weg van. Zodoende ben ik je blog tegen gekomen.
    Groetjes Birgit

    BeantwoordenVerwijderen