zaterdag 26 oktober 2013

X-MAS collage

Afgelopen week zat ik weer een beetje rond te neuzen op www.welke.nl.
Opeens kwam ik een heel leuk idee tegen, gemaakt van kaarten.

Omdat ik nogal wat Kerst-Kaarten had liggen van vorig jaar (ik vind het altijd zo zonde om weg te doen, maar aan de andere kant......ze liggen ook maar een beetje te liggen.)
Ik besloot dus om nu alvast wat leuks te maken, wat ik straks met de Kerst zo neer kan zetten in mijn huis.
Je kunt er soms niet vroeg genoeg bijzijn, toch?!

                                     
Ik heb een canvas doek genomen en daar mijn kaarten opgelegd.
Toen ik tevreden was over de "collage", heb ik de kaarten 1 voor 1 gelijmd op het doek.

Daarna heb ik het woord "X MAS" over de kaarten heen geplakt.
De letters kocht ik bij de Action voor 0,99 ct (even een tipje: Mocht je iemand kennen die Max of Sam heet dan kun je deze letters dus ook HEEL GOEDKOOP aanschaffen!!)
Het is misschien een heel simpel idee, maar het staat echt heel gezellig! En........zo kan ik mooi nog langer genieten van de (veelal zelfgemaakte) kaarten die ik gekregen heb.
Ik ben er weer blij mee en als het straks Kerst is zal ik het doek met veel plezier in mijn kamer hangen.

(Op welke was dit idee gebruikt voor kaartjes die gekregen waren na een geboorte. Alles mooi opgeplakt en daarna met houten letters de naam van het kind erop geplakt (evt. met geboorte datum erbij). Vond dat ook wel een goed idee, want ook deze kaartjes doe je niet zomaar weg)

Fijn weekend allemaal, Daphne

6 opmerkingen:

  1. Super leuk idee Daphne, staat idd errruugg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet er maar opkomen zeg!! Super !

    Lieve groetjes, De hobby droom

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vind het ook een super idee..en vind de jouwe heel mooi geworden.
    jammer dat ik al mijn kaarten van vorig jaar heb weg gedaan.
    ik sat steeds weer versteld van wat mensen allemaal maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enorm leuk idee Daphne, dit ga is zeker onthouden want je kunt het ook heel leuk met andere kaarten doen. Heb hier een leuk idee voor m'n slaapkamer door gekregen,
    Super leuk.

    Liefs van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi daphne,
    ziet er leuk uit, ook je project met krijtverf is meer dan prachtig!
    Waar kun je krijtverf kopen?
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fantastisch leuk idee!
    Ik vraag me ook altijd af wat te doen met alle ontvangen kaarten, niet weggooien maar meestal in een doos bewaren. Ook leuk om in januari te doen als het tijd is om de kerstspullen helaas weer op te ruimen en dan gelijk zo'n collage te maken. Een excuus om nog even in de sfeer te blijven en er staat al een mooi item klaar voor eind van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen