donderdag 24 oktober 2013

Kapstok

Mijn volgende Krijtverf project is af en ooooh, wat ben ik er weer blij mee!!
Afgelopen week kocht ik samen met mijn moeder deze plank bij de kringloop:
Eerder liep ik altijd met een grote boog langs dit soort hout soorten meubels, gewoon omdat ik ze niet mooi vond. Te nieuw, te klimmend en te lelijk!
Maar nu, met mijn krijtverf in huis.....man hou op, ik wordt er gewoon hebberig van ;-)
 
Al heel lang wil ik zo'n leuke kapstok voor mezelf maken, waar je leuke dingen aan kan hangen, die je natuurlijk ook zelf maakt.
In deze plank zag ik "MIJN" kapstok, ik moest hem gewoon een kwart slag draaien!!
 
Dit maakte ik ervan:
 De plank heb ik 2 keer geschilderd met Annie Sloan, Chateau Grey.
Toen dat droog was heb ik hem in de Donker bruine was gezet (krijgt hij een iets oude look, je kan hem ook hier en daar wat opschuren, maar dat heb ik niet gedaan, kan altijd nog tzt).
Daarna bij de Action houten hartjes gekocht en die met seconde lijm op de plank geplakt. Hierin heb ik punaises geprikt waar ik eerst een bloemetje op heb geplakt. Dit zijn de "haakjes". Daaraan kan ik nu leuke, gezellige dingen hangen!!
Bovenop de plank heb ik nog een gezellig hoekje gemaakt.
De fles heb ik ook met krijtverf geschilderd (!!!!!!!!) en aan de hals 2 hartjes gehangen. De bloem in de fles heeft een speciale betekenis, die kreeg ik van mijn vriendin die niet lang nadat ze hem aan mij gaf overleden is.........(zelf vond ze hem te lelijk voor woorden zei ze toen, maar ik vind hem, nu helemaal, PRACHTIG)
De rest is ter decoratie en gekocht.
 
Ik ben er echt heel blij mee, het staat weer heel erg mooi bij het kastje wat ik een week of 2 geleden geschilderd heb.
Oh, zie nu dat ik de mandjes nog even van een kleurtje moet voorzien, hi hi.......dan ga ik gauw, want ik "moet" weer wat doen!
 
Het volgende krijtverf project is trouwens ook alweer BIJNA klaar, dus tot gauwwwwwww.
 
Liefs, Daphne

12 opmerkingen:

  1. Wat staat (hangt) het mooi zo. Leuk, die bloem, dat is een mooie herinnering.
    Ik zit even je mandjes te bestuderen, wat voor een kleur wil je die gaan geven?? Ben benieuwd.
    kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt verslaafd geraakt hahahah.
    Ook dit is weer erg mooi geworden. En de fles met bloem is een mooie herinnering zo.
    Ik ga je moeder zo even terugmailen. Ze vroeg me naar het whitewashen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, echt super mooi!! Wat een gaaf idee!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, je hebt het weer leuk opgepimpt!ik geloof dat ik al weet wat jouw nieuwe verslaving is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetjes, daar zou ik nu nooit opgekomen zijn bij die plank, een kapstok. Dat op zich vind ik al heel wat. En het is echt heel leuk en mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Daphne, het is al een tijdje geleden dat ik hier ben geweest, sorry!
    Wat een laagje verf niet kan doen, het is fantastisch.
    Het past zo bij je andere meubeltjes
    en het is ook zo sfeervol gedecoreerd, leuk!
    Ik wens je een fijn weekend,
    lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top daphne, ziet er weer super uit!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er super mooi uit zeg!
    Je moet wel oppassen, straks is je hele huis in de krijtverf haha.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, ha jij bent lekker in de weer met je kwast hè, geen hout is meer
    veilig :) maar ik vind ook dit project weer super, en je hebt er een heel dierbaar tafereeltje van gemaakt zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Idd heel erg leuk geworden.En nu eens niet wit wat je overal ziet.

    Ik heb je blog net gevonden,maar kom zeker vaker een kijkje nemen. Zet hem in mijn linkenlijst, dan zie ik vanzelf als er weer iets nieuws te bewonderen is.

    Groetjes Thea ♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk he die krijt verf..je plakje is mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, Daphne, dit is GEWELDIG!! mooi gemaakt, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen