donderdag 17 oktober 2013

In de ban van.........

Hallo Lieve volgers.

Oooooooh, ik heb nu weer wat ontdekt.....
Ik heb er een nieuwe hobby bij en als ik zo doorga ook een heel nieuw huis.
Nieuwsgierig??
Nou, hou je vast, hier komt het:
Ik ben helemaal in de ban van......KRIJTVERF!!!!!!

Joehoeeeeeeee, het is echt helemaal te gek!
Er zit toevallig ook nog een (heel erg leuk) winkeltje in Zwolle (vlakbij mijn woonplaats) die deze verf verkoopt, dus ik ben voorlopig druk met het pimpen van mijn huis!!
(Ik ben zo enthousiast, ik zit hier als een gek te typen, zoooo leuk vind ik het. Hi hi, alsof jullie door de computer mijn enthousiasme kunnen voelen..........)

Nou, let op:
Wat heb ik gedaan:
Wij hadden een erg leuk "erfstuk" staan.
Dit kastje komt nl bij de opa van mijn man vandaan, op zich stelt het niet zoveel voor hoor, ik bedoel, het is geen duur kastje, of gemaakt van bijzonder hout ofzo, maar omdat het van opa is geweest hebben we het hier al jaren en jaren met veel plezier in huis staan.

Nu hebben wij alles in het grenen hier in huis, maar al een poosje ben ik dat zat.
Ik wilde wel eens wat anders.

Natuurlijk is er genoeg moois te koop, maar ja, daar hangt dan ook weer een prijskaartje aan.
Bah......schiet je dus niks mee op.

Vorige week was er hier in Zwolle een demonstratie van de Krijtverf van Annie Sloan. Mijn moeder en ik zijn daar natuurlijk even gaan kijken en........ja hoor........daar gebeurde het.
Echt waar, het is zo'n verschrikkelijk leuk product. Je kan het echt bijna OVERAL op smeren en.....zo klaar, want gronden, ontvetten, schuren en/of schoonmaken van te voren is NIET nodig!

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te beginnen met het kopen van 2 kleuren verf.
"Original" en "Chateau Grey" en daar ben ik mee aan de slag gegaan:
Geloof het of niet, maar na anderhalf uur was ik al klaar!!
Zo leuk en de kleur was NOG mooier dan ik had gedacht.
Het past precies zij ons huis.
Samen met de kinderen besloot ik de 2 laatjes en de open binnenkant van het kastje in de Original kleur te schilderen.
Na ongeveer een half uur is het overschilderbaar (als je dat zou willen, dan wordt de kleur iets donkerder).
Mocht je tevreden zijn dan smeer je alles in met een was!!
Dit geeft een bescherm laagje op je meubels. Deze was smeer je met een kwast en smeer je vooral NIET uit, omdat het niet moet gaan glimmen.
Daarna ben je klaar!!
Eeeeeeerlijk waar, een kind kan de was doen! 2 Uurtjes ben ik bezig geweest en toen had ik een prachtig mooi, nieuw kastje en was ik heel tevreden.

Natuurlijk de volgende dag nog een kastje gedaan:
Een oud grenen kastje, best heel mooi, maar ja, een mens wil wel eens wat anders, toch?! (misschien vinden jullie het zonde, maar ik was hier erg op uit gekeken.)
En dus..........:
Tadaaaaaaaaa, een uurtje en KLAARRRRRRRRR (op deze foto is het nog wat vlekkerig, maar dat komt door de was, die had ik er net op gesmeerd)
Staat heel mooi te wezen, met het windlicht er boven op.

Toen wilde ik ook nog even gauw iets proberen:
Mijn (saaie) bloempotten konden natuurlijk echt niet meer. Geen gezicht, bij mijn mooie kastjes.
En dus:
Hoppaaaaaaaa, ook zo leuk!!!!!!
Heel gauw klaar, als het droog is een laagje was en de plant kan er weer in!!
Geweldig toch?!!!!!
Met mijn BigShot en mijn letter alfabet heb ik met glitter foam het woordje "HOME" uitgesneden en op de pot geplakt!!

Daphne is echt helemaal blij!!
Ik ben weer vaste klant geworden bij de kringloop om leuke dingen te kopen, ik heb nl HEEL veel ideeën.
Mijn volgende projectje ligt nu alweer op tafel, ik laat hem gauw zien, als ik klaar ben.
Tot gauw dus maar weer!

Lieve groetjes, Daphne

15 opmerkingen:

  1. Het is echt heel mooi die kleur,je hebt straks een heel nieuw interieur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou Daphne, na het lezen van je blogbericht word ik ook al enthousiast:0) jammer dat ik geen meubels heb die geverfd moeten worden...
    ziet er allemaal super gaaf uit!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha het enthousiasme spat van het scherm af. Weer iemand die om is met de prachtige verf van Annie Sloan. Ik gebruik altijd 2 kleuren was om het een mooie oude look te geven.
    Ik ben benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha...jij weet iemand wel te enthousiasmeren hóór, ben errruuggg nieuwsgierig geworden naar deze verf, heb je een linkje ofzo? Ik vind je meubels echt super opgeknapt, mooie kleur zeg en euhhhhh...je weet de spanning er wel in te hoeden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf Daphne, je enthousiasme spat van het scherm af en je kastjes ook. Mooi hoor...ben nu al benieuwd naar de rest....lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig wat een enthousiasme en het ziet r schitterend uit

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is leuk geworden! en wat kan jij het toch altijd mooi brenegen, ik ben ook om, ik heb nog een oerlelijke grenen salontafel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super is die krijt verf...helemaal makkelijk en geen geklooi met scheuren en gronden.
    wat ook leuk is om de randjes wel een beetje op te scheuren.krijg van die versleten randjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Daph wat ben je super enthousiast!!! Leuk hè, ik ben ook bezig.
    succes kus mam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Daphne je enthousiasme is hier aan de andere kant van je blog duidelijk te voelen hoor en terecht. Erg mooie kasten zijn het geworden en een mooi idee voor mijn grenen slaapkamerkast. Bedankt voor het delen en succes met je verdere werkstukken, maar komt vast helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kei leuk! Wat een super enthousiaste blog!! Geniet lekker van je nieuwe vonst en de berg inspiratie die dit opleverd...enne pas op voor een te vol huis!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat Leuk!!
    Heerlijk dat pimpen van materialen..., en in jou geval meubelen.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooooooooh wat een goed idee!!! Ja word er ook helemaal enthousiast van, lol. Ik heb ook nog van die houten meubeltjes waar ik op uitgekeken begin te raken en nieuwe kopen is zonde en duur. Maar die krijtverf ziet er geweldig cool uit! Hmmm, eens kijken waar je die hier kunt krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen