donderdag 23 mei 2013

Potjes voor zoet beleg.

Allemaal bedankt voor de lieve recaties voor Jade.
Het gaat goed met haar. Ze heeft weinig pijn, maar het is wel heel erg lastig. Op krukken lopen gaat ook niet zo goed, dus ze ligt veel op de bank, met haar beentje omhoog.
Vandaag wilde ze graag naar school en met hulp van haar broer Mylo en haar klasgenoten (wat een aadacht kreeg ze zeg!) heeft ze het de hele dag vol gehouden. Nu lig ze moe, maar voldaan in bed.
 
Vandaag laat ik jullie verschillende maten potjes zie, die ik gepimt heb voor het zoet beleg voor op de camping.
Aangezien wij alles in de voortent hebben staat en het altijd erg vochtig is, wilde ik iets maken om het zoet beleg te "beschermen"
Ik heb verschillende maten, glazen potjes gebruikt. Die heb ik met een spuitbus verf wit gespoten:
Daarna de dekseltjes met acryl verf een kleurtje gegeven.
Daarna heb ik de potjes verschillend, maar wel bijpassend bij elkaar gepimt.
Met "washi-tape" (gewoon van de Action), met ee stukje tafel zeil, met ee stukje behang papier en met verschillende lintjes. Ook heb ik de gehaakt hartjes, die ik ooit kreeg bij een swap, gebruikt.
Het lintje links op de foto heb ik ook bij de Action gekocht, zo mooi, maar ik heb hem nooit meer gezien (gelukkig heb ik hem destijds wel meteen gekocht!)
De "labeltjes" op de 2 potjes recht op de foto heb ik gemaakt van een ketting. Deze heb ik gekocht op ee rommelmarkt en kapot geknipt, zo heb ik allemaal mooie labeltjes die ik voor vele doeleinden kan gebruiken.
De lettertjes zijn sticker lettertjes van de Wibra.

Zo heb ik op de camping een gezellige ontbijt tafel en blijft het zoet beleg mooi droog en lekker om een broodje mee te beleggen.

Fijne avond, ik ga zo een rondje bloggen, kom ik even gezellig bij jullie langs.
Liefs, Daphne

13 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk idee! Zie het al helemaal pronken op de campingtafel...
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed idee...en het staat nog gezellie op tafel ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke fleurige verzameling potten heb je zo. Mooi gedaan en het zal gezellig staan op de camping.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed camping idee is dit, staat leuk en gezellig en is gelijk ook functioneel en zo leuk ook met die labeltjes. Je moet er maar op komen.
    Wat jij met zpagettie heb gedaan ga ik proberen met dikke wol die niet meer te gebruiken is. Ik had het idee al eerder maar kon nergens aan een klein zakje met gips komen, uiteindelijk maar online besteld bij Heutink en vandaag bezorgd dus die weekend ga ik lekker flodderen met gips, dikke wol en potjes. Maar ik heb geen idee of dat gips wel blijft plakken op glas/kunststof. 'k heb ook nog een grote bol blauwe zpagettie liggen die ik kan gebruiken. We gaan het zien. Wat sneu van je dochter met haar gebroken pootje, ze zal stiekem vandaag ook wel een beetje genoten hebben van alle aandacht en gelijk heeft ze. Is je pipowagen al helemaal klaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Daphne, wat vervelend voor je dochter en jullie,
    alweer in het lappenmandje..
    wel fijn dat ze toch naar school kon vandaag!
    Wat ben je toch creatief eerst al met die flessen en dik garen en nu weer die potjes met zoet beleg, helemaal vrolijk word je daarvan!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze potjes zien er niet alleen gezellig uit, ze zijn nog functioneel ook! Leuk gedaan Daphne.
    Groetjes, Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk gedaan zeg! En veel ontbijtplezier op de camping haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dat ziet er weer schattig uit!!! Leuk idee om die potten wit te spuiten. Heb ik ook bij iemand gezien, die koopt allerle potten en vazen die ze mooi van vorm vindt bij de kringloop en spuit die dan allemaal wit. Ik weet niet meer wie, maar het is een leuk idee.
    kus Mam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Daphne, die dochter van jou is al net zo'n bolleboos als de mijne, gelukkig gaat het bij hun 13de iets rustiger (althans dat hoop ik). Ook zijn ze dapper die meiden, ik maak er al wel eens een grapje over dat ze al dikwijls heeft mogen oefenen om haar pijngrens te verleggen maar het blijft toch dapper. Nu je creaties, ik ven helemaal geen ontbijtmens maar dit setje ziet er wel heel uitnodigend uit. Ook je vorige creatie met de speciale wol ziet er super uit. Het verbaast me telkens weer hoe jij van niets tot iets kunt maken.
    Nog een fijn weekend en en zorg dat die kleine brokkenpiloot je niet te veel laat over en weer rennen

    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ow wat zal dat een vrolijk gezicht zijn op de tafel, ga je met nog meer plezier ontbijten. Ben ff opnieuw volger geworden van je want ik heb heel wat berichten gemist zie ik wel, vond het al zo stil rondom jou :-(...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed idee, en wat een super leuke potjes zijn het geworden, mooie kleurtjes. Wat zal dat gezellig staan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gedaan Daphne en staat heel leuk zo bij elkaar!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Daphne,ik kwam zelf weer maar even op bezoek om te kijken wat ik gemist had.Je bent weer creatief bezig geweest zeg,allemaal leuke spullen voor op de camping,origineel hoor! Je dochter lacht wel op de bank maar leuk is anders,wens haar maar beterschap,gelukkig is het nog niet zo warm...ik zoek je steeds op hoor zolang ik geen automatische update krijg,de laatste is van twee maanden geleden....lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen