woensdag 27 februari 2013

Bierdopjes Swap, gemaakt

Via de Nederlandse Swappers heb ik ook dit keer weer meegedaan met hun swap: De Bierdopjes Swap!
Ik was gekoppeld aan Annie.
Het was wel een uitdaging, want tja, bierdopjes zijn maar klein, wat kun je er mee?
Ik maakte het volgende:
Ik heb 2 bierdopjes goud gespoten en dat laten drogen.
Toen heb ik voor de binnenkant een heel klein rondje gesneden van behang papier (met een vleugje goud erin). Dat paste PRECIES.
Daarop heb ik een heel klein stukje lint geplakt, heel mooi donker met goud (op de foto niet goed te zien, maar het is heel chique lint)
Daarop een medaillon, wat weer precies bij het lint paste qua kleur. Dit heb ik vast gezet met hele kleine stukjes touw (goed kijken, op de foto WEL te zien, hi hi)
Daarin geplakt een klein stukje papier wat ik eerst weer met een stempelafdruk en embossing poeder had bewerkt.
Onder de bierdop een magneetje en KLAAR!!!
Pff, wat een gepriegel, maar wel heeeeeeel erg leuk. Ik heb er 2 gemaakt dus je kunt wel nagaan hoe ik eruit zag toen ik klaar was, hi hi.
De swap opdracht was "swap minimaal 3 bierdopjes", dus ik had er nog minstens 1 te gaan.
Ik maakte voor Annie een broche:
De bloem heb ik zelf gemaakt van stof. (5 Rondjes knippen, die 2 keer dubbel vouwen en dan de onderkant met de hand dicht naaien en aantrekken.)
In het midden heb ik een bierdopje geplakt, die ik eerst zilver heb gespoten.
Daaromheen een mooi "harig" lintje/touwtje.
Daarin een klein behang papiertje en daarop een beetje lijm gedaan en toen met kleine kraaltjes een "bolletje" gemaakt. Dit moest goed drogen. Hier moest ik op wachten, dus maakte ik nog maar een broche:
Een witte bloem, met roze tinten erbij!
Zelfde manier gemaakt, anders gescrapt ;-)
Toen moest er, volgens opdracht, nog een doosje gepimpt worden: "Maak een doosje en doe daarin wat kleine lieve spullen om je swap maatje extra te verwennen.
Dit maakte ik:
Hier lijkt het net een kaart (sorry verkeerd om op de foto), maar "Niets is wat het lijkt".......
Tadaaaaaa, het zijn 4 lucifer doosjes, die ik op een stukje karton heb geplakt en gescrapt naar eigen idee.
De laatjes het ik met acryl verf een kleurtje gegeven, de bodem binnenin met een papiertje beplakt.
De bloem bovenop is weer zelf gemaakt, de vogeltjes komen bij Xenos vandaan.
Aan de laatjes heb ik een klein lintje gemaakt zodat Annie ze open kan trekken
De laatjes kon ik gebruiken om wat leuks in te doen:
Mijn magneetjes paste er precies in en ik heb de andere laatjes gevuld met kleine dingen die Annie kan gebruiken bij het kaarten maken en scrappen!

Het was echt heel erg leuk om aan deze swap mee te doen.
Ik heb mijn swap van Annie ook ontvangen, die laat ik jullie gauw eens zien.

Fijne dag allemaal en tot een volgende keer.

14 opmerkingen:

  1. Jeetje Daphne, je moet er maar opkomen maar wat heb jij die dopjes ontzettend leuk gemaakt zeg. Had het nog niet eerder gezien. Je hebt ze ook leuk toegepast bij die prachtige bloemen en dat gepimpte doosje is ook zo leuk. Die van je moeder trouwens ook, die ga ik dus echt namaken (heb haar toestemming inmiddels hahahaha).

    Fijne dag en groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje mevrouw creabea wat ben jij creatief bezig geweest zeg en die maneetjes...magnifiek gewoon....knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig! Het 'thema' van de swap is al bijzonder, maar wat je ermee gedaan hebt is echt geweldig!
    Het gepimpte doosje maakt het nog eens extra af! Super gedaan!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi daphne
    vind je swapp super geslaagd,zelf durfde ik niet mee te doen bang om af te gaan:-)) maar jou bijzonder mooi gelukt!! wel een vraagje waar haal jij de magneetjes vandaan?
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit weer leuk gemaakt Daphne, zo origineel met die bierdopjes, erg mooi!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WOW Daphne, wat is dat allemaal mooi geworden!! De bierdopjes, de bloemen en het geweldige doosje, echt heel mooi gedaan! Petje af :)
    knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwww...mooi Daphne en wat heb je er weer een "feestje" van gemaakt. De bovenste bier dopjes kun je zo aan een ketting hangen zóóó mooi. Ook de broches en het doosje zijn super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gepriegel Daphne maar wat ontzettend mooi en leuk gedaan,ik heb vol bewondering zitten kijken en genieten,super om jou als swapmaatje te hebben,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo wat gaaf zeg..ik blijf me verbazen hoe crea we allemaal zijn. en van iets wat je normaal weg zou gooien iets heel leuks kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal leuk de bierdopjes en je bloemen zijn ook heel tof.
    Fijne dag,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij hebt toch steeds geweldige ideeën,Daphne. Dit ziet er super uit maar het moet inderdaad een frulwerkje zijn. Ook de kleine lades zien er top uit.
    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi daphne,
    wat een leuke swap is dit... je bierdopjesmagneetjes zijn erg leuk geworden en ook de broche mag er zijn!
    Wat leuk dat speciale ladendoosje!
    Prachtig resultaat!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Wat een werk heb je er weer van gemaakt. Heeeeeeele mooie bierdoppen en dan ook nog eens zo mooi verpakt. Je bent weer lekker bezig geweest Daphne!

    BeantwoordenVerwijderen