donderdag 10 januari 2013

Cup-Cakes

Tijdens de Kerst vakantie hebben onze kinderen met veel plezier het programma "Cup-Cake-Cup" gevolgd.
Geïnspireerd door dit programma hadden ze bedacht om de laatste dag van de vakantie ook te gaan bakken.
 
Eerst boodschappen gedaan, deeg en marcepein gekocht. (hebben ze tegenwoordig ook bij de Action, super, want het is niet duur. Als je met kinderen gaat knutselen is het vooral VEEL wat ze gebruiken, dus ik koop dan graag niet zulke dure spullen)
 
De cup-cakes gebakken, sommige gevuld met stukjes chocola of stukjes karamel en nootjes, heerlijk! Toen ze afgekoeld waren kon de pret beginnen.
 
Zo zaten de kids de hele middag aan tafel:
Ieder had wel 6 cup-cakes. Vormpjes, deegrollers, mesjes, bak papier, spuitzakje en boter crème, alles lag binnen handbereik.
 
Heel gezellig, want ze waren echt heel serieus bezig en ze genoten allemaal (zelfs de oudste en die is nooit zo van het knutselen)
 
Hij maakte de volgende cup-cake:
Hi hi, grappig he?!
Uiteindelijk was deze natuurlijk niet zo lekker, veel te grote stukken marcepein erop, maar we vonden hem wel heeeeel erg leuk.
 
Jade maakte de volgende "serie":
Bloemen, een zeehondje (links, dat zwarte hoopje), een voetbal, Kerst stokjes, een pizza, een fruitmand en een boot met kneeboard (links boven, dat rode en zwarte "ding")
 
Mylo is uiteindelijk het langste bezig geweest, hij houd erg van bakken en koken en maakte de volgende cup-cakes:
Een voetbal veld, een voetbal shirt, een voetbal op een veld en.........(vooraan) een speedboot met daar achter een kneeboard met iemand erop, die met een touw (lange draad marcepein) getrokken wordt door de boot.
 
Nou, zeg nou zelf, hebben mijn kinderen fantasie of niet?!!!!
 
s'Avond hebben we er heerlijk van genoten, met een kopje thee erbij, mmmmmm
 
Liefs, Daphne

13 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke creaties! En zo echt van de kinderen zelf, geweldig!
    Groetjes Fieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kinderen vonden het leuk, dit is te zien aan hun artistieke cup cakejes. Soms is het bijna zonde om er
    in te bijten, maar daar kan niemand aan weerstaan!
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantasie hebben ze absoluut en dat hebben ze niet van een vreemde :) Ziet er gezellig en heerlijk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk bezig geweest. Het ziet er allemaal erg lekker uit. Was die er in mijn jeugd maar geweest, had ik me ook lekker uit kunnen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er erg gezellig uit,wat leuk dat ze samen zo gezellig bezig geweest zijn,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk als ze zo crea bezig zijn..en deze creamiddag levert nog wat lekkers op ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kinderen zijn daar geweldig in. De mijne zijn 12 en 14 en doen dat ook nog supergraag. Zaterdag staat er weer cupcake op het programma maar deze keer komen de vriendinnetjes helpen. Zal jullie pronkstukken zaterdag aan de meisjes tonen.

    Groetjes

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Daphne,
    wat een prachtig mooi moment om te koesteren!
    Wat leuk dat je kinderen ook zo creatief zijn!
    Hebben ze vast van jou!!!!
    Heel gezellig ziet het er uit!
    En nog heerlijk kunnen snoepen ook!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi daphne
    dat ziet er reuze gezellig uit en met een heerlijk resultaat en nu maar smikkelen:-))
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ontzettend leuk!! Jammer om ze op te eten ;-)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. gaaf, ik koester ook nog steeds de bakmomenten in mijn geval met mijn oma, ze zijn lekker kleurig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaahaha, nou hebben die de dag van hun leven gehad of wat! En het is duidelijk van wie ze de creativiteit hebben he. Die cupcakes met die candy canes vond ik wel het leukst gevonden. Maar ze zijn allemaal leuk gemaakt en knap gedaan ook. En ik kan het niet laten.....marsepein xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, echt???? Ik ben sowieso niet zo sterk in Spelling!! Maar met de spelling controle kom ik een heel eind. Die gaf niet aan data het fout was, hi hi. Ik had natuurlijk ook even op de verpakking kunnen kijken, maar daaar was ik wat te lui voor.
      Ik zal het even veranderen, THANKS voor de tip!

      Verwijderen