zondag 4 november 2012

Give away gewonnen en Kinder-knutsel-middag!!

Zaterdag vond ik een leuk pakketje in mijn brievenbus......
Ik heb een give away gewonnen van Clair:
Het pakketje kwam precies op tijd, want mijn zoon was ziek thuis gekomen van de voetbal en hij mocht het uitpakken. Dat maakte alle ellende weer een beetje goed!
Eerst de envelop, rapapaaaa, spannend hoor.
Erin een hele oude Ariadne en heel veel leuke spullen. Geld envelopjes, labeltjes, buttons en een gehaakt bloemetje
En een lief klein briefje erbij!!
Lieve Clair, heel erg bedankt, ik ben er erg blij mee en vind het tijdschrift echt te gek! Zo leuk om te zien wat ze vroeger zoal maakte. Echt leuk om die te bewaren en af en toe door te kijken.

Vrijdag vertelde ik jullie ook dat ik met mijn moeder, mijn dochter en haar vriendinnetje lekker heb zitten knutselen......
De meiden wilde kleien en dat hebben we dus gedaan.
Ik had witte, zelf hardende klei (van de Action) in huis en die hebben we gebruikt.
De koekjes vormpjes erbij gepakt en kleien maar.
Eerst even goed kneden en dan plak drukken.
Dan met de vormpjes "koekjes" uit drukken, LEUK!!
Met de Kerst in ons hoofd vonden we het wel leuk om sterren enzo te maken.

Dat ging al goed en toen bedacht ik dat het misschien wel leuk was op de klei te "bedrukken" met iets, zodat er een reliëf ontstond.
Het vriendinnetje van Jade had een mooie ring om en die hebben we gebruikt......
Het is een heel klein bloemetje en dat konden we goed in de klei drukken zodat er allemaal mooie kleine  bloemen ontstonden.
Natuurlijk mocht Isa het eerst zelf proberen, het was haar ringetje tenslotte.
DAT GING GOED!!
Na een hele poos hadden de dames een place mat vol met klei figuurtjes, sommige voorzien van een reliëf, andere weer niet. Ze waren erg tevreden met hun maantjes, sterren, vlinders, hartjes enz enz.
Zie hier de Kerst sok, daar waren ze wel heel erg tevreden over!

Jade heeft de meest figuurtjes op haar slaap kamer deur gehangen. Het staat erg gezellig en ze heeft zelf op de deur van haar broers en van onze slaapkamar wat opgeplakt.

O ja, de dopjes (op de foto) met glittertjes en een stempel afdrukje erin hebben we ook nog gemaakt die middag. Die kunnen op een kaart of misschein zelfs op een haar knipje.

Het was een heerlijke middag en mijn moeder en ik hebben net zo genoten als de kleine dames.


7 opmerkingen:

  1. Graag gedaan Daphne. Wat hebben jullie lekker zitten knutselen, leuk die zelfhardende klei goed idee om samen met mijn kleinzoon te doen.
    Ik blijf je in de gaten houden want ik ben zo benieuwd naar je pipowagen, zo leuk om die zelf te hebben.
    Fijne week.
    Groetjes van Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je verwend Daphne en wat ziet dat knutselen er gezellig uit,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi daphne
    wat leuk om te zien via de foto's dat jullie hebben zitten freubelen en met zo leuk resultaat,dat is leuk om te doen! en veel plezier met je gewonnen candy
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk pakje vol fijne dingen heb jij gekregen!
    En de knutsel namiddag is beslist meegevallen zie ik.
    Nog een fijne dag, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke give away en wat een timing, en nog een gezellige middag, twee generaties samen aan de knutsel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuk pakje heb je gekregen Daphne. En je knutselmiddagje zag er heel gezellig uit!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor je berichtje! Jammer dat je het ook niet weet. ;o(
    Het gekke is dat ik die blogs ook al uit mijn lijst heb gegooid en ze dus ook al niet meer volg... echt heel raar....

    Anyway, bedankt voor je berichtje!

    Leuk trouwens je dagje frobelen met je moeder en kids! Is leuk om te doen idd, het kleien! Ik heb ook wel eens stempels gebruikt om in de klei te drukken, geeft ook een leuk effect.

    Groetjes! marlies

    BeantwoordenVerwijderen