donderdag 13 september 2012

Voorraad kaarten

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige kaart. ik vind het ook een "liefje". Gelukkig mag ze nog even op mijn kast blijven staan, het vriendinnetje is nl pas in Oktober jarig!!
Zo kan ik er zelf ook nog even lekker van genieten.

Welkom ook nieuwe volger, harstikke leuk dat je erbij gekomen bent!

Op het blog van www.liftchallenge.blogspot.nl  HADDEN ze een leuke kaart die gelift kon worden.
Het was een mooie kaart, die voor de challenge in 1 kleur gemaakt moest worden, wat een uitdaging!! Ik wilde het, ondanks dat de challenge al voorbij was, ook eens proberen te doen, (leuk om mijn voorraad een beetje bij te werken......)

Ik maakte de volgende 3 kaarten:
De eerste is zacht geel.
ik heb de basis kaart gesneden uit karton. Zo kun je dus de rest van het karton gebruiken om je kaart te maken in 1 kleur.
Daarna heb ik een stukje karton in een embossing folder gedaan en die door mijn BigShot gehaald, dat heb ik weer in 3 gelijke stukken gesneden en de hoekjes met een hoek pons rond gemaakt. Toen met een rand mal en BigShot een mooi randje gesneden en daar een klein, fijn, touwtje door gehaald, strikje erin en op de kaart geplakt.
Daarna 2 verschillende maten "ovaal" uitgesnden (BigShot) en die op elkaar geplakt met een stukje foam. Een zelfde stukje touw eraan (de kleinste ovaal is een soort "label", vandaar dat ik het wel leuk vond om een stukje touw te gebruiken). Dat ook weer op de kaart en toen was de eerste klaar!
Omdat ik nog niet weet naar wie ik de kaart op ga sturen, (ze zijn tenslotte voor mijn voorraad) heb ik er nog niks op gestempeld of geschreven. Wel kaal he!!)

Wat een uitdaging, ik wilde me heel erg houden aan de "1 kleur", moeilijk hoor!!

Nog maar eens 1 proberen:
Deze is gemaakt van lila karton (met een vleugje glim erin. Op de foto lijkt het zilver, maar de kleur is in het echt iets anders!)
Eigenlijk heb ik hetzelfde gedaan (dat was nl de lift opdracht, dus dat heb ik in mijn hoofd gehad)
Embossing folder, ponsen, randje, lintje, dit keer een rondje en een kleiner rondje erop!
Ook leuk, vind ik zelf (bescheiden ben ik he?!!!!!)

De laatste:
Dit is een basis kaart van de Action. Dan is het heel erg moeilijk om precies dezelfde kleur erbij te krijgen en dat lukte mij niet, dus deze heb ik wel hetzelfde gemaakt, maar dan met 2 kleuren.
Hierop zit ook een bedeltje, ik heb nl mijn "muziek noten" embossing folder gebruikt en ik kwam een mooi bijpassend bedeltje tegen tussen mijn spullen (een mens kan wat hebben!)
 
Deze kaart vind ik zelf heel erg anders geworden, terwijl de lift hezelfde is! Kun je nagaan wat kleur doet!!
 
Ook hier ben ik wel blij mee en dus zitten ze gezellig te wachten op hun reis naar de nieuwe eigenaar!
 
Tot later maar weer, vandaag wacht mij een drukke dag!
 
 

8 opmerkingen:

  1. Je krijgt van mij voor alle drie de kaarten
    een 10 op 10 !!
    Nog een fijne dag, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Daphne

    Ze zijn alledrie even mooi, je hebt jezelf lekker uitgedaagd.
    Fijne dag nog.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk eens aan, dat is weer een leuk voorraadje. Knap hoor om het in 1 kleur te houden en toch niet saai te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten, Daphne ! Ook je meisjeskaart hieronder, ik was nog niet aan reageren toe gekomen of er stonden al weer nieuwe kaarten op :-) Lekker bezig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaarten heb je weer gemaakt Daphne. Ik had al op een ander blog er een resultaat van gezien en die vond ik ook al zo mooi en origineel. Leuk idee dat "liften". Toch ook eens gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle drie even leuk hoor Daphne. Altijd handig om een voorraadje te hebben.
    Fijne avond,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zeg... bewonderenswaardig vind ik die kaarten. Ik ben daar helemaal niet in thuis.
    Daarom is het misschien extra leuk. Goed idee om ze ver van te voren te maken en er dan eerst zelf van te genieten.
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen