zaterdag 1 september 2012

Baby Boy

Bij ons in de familie is een babytje geboren, een jongen en dus moest er een kaartje gemaakt worden.
Op You Tube kwam ik (een poosje terug alweer)een leuk filpje tegen met de uitleg van een "Very Simpel Card Box", nou dat moets te doen zijn.
Mijn moeder heeft het ook al geprobeerd, maar die moest tig keer opnieuw beginnen en nog lukte het haar niet.....hi hi, een hele uitdaging dus......

Gelukkig had ik er minder moeite mee. Ik moet toe geven, mijn moeder is altijd erg van de "precies", ik ben meer een type van "lukt het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het lukt" en dat werkt wel zo ontspannend soms ;-)

Hoe dan ook, hier de kaart:
De kaart heb ik gemaakt van wit, glimmend karton. Daarna heb ik er (uit mijn restjes papier bak) blauwe papiertjes opgeplakt. Lieve hartjes en daarna een stukje blauw met witte stippen.
Met behulp van mijn alfabeth mallen en BigShot de woorden "Baby"en "Boy" uitgesneden en die ook op de voorkant geplakt.
De stikkertjes "Van Harte" (op de foto bijna niet te zien) op de voorkant spreken voor zich.
Daarna aan de binnenkant een blauw (met geel, echt baby achtig vind ik) papiertje op de bodem.
Uit een knipvel heb ik nog een baby plaatje geknipt en die op de bodem geplakt.
Onze namen opgeschreven en die erboven geplakt. (wel zo handig, dan weten ze van wie het kaartje komt, hi hi)
Omdat de kaart een soort "doosje" is kan er iets in. Ik heb natuurlijk hier gekozen voor baby sokjes.
Op de foto zitten de sokjes nog om een malletje heen, maar ik heb ze plat in de kaart gelegt en het geheel een beetje plat gedrukt. Ik stuur het op in een "bubbeltjes" envelop en dat gaat helemaal goed, het komt dan (meestal) zonder beschadigingen aan.......

Met deze kaart doe ik mee aan de challenge van www.ge-we-hobbychallenge.blogspot.nl
(het lukt niet om mijn link op hun blog te zetten, maar het is uiteindelijk gelukt!!)

Fijn weekend verder en tot de volgende keer.
Lieve groetjes, Daphne

5 opmerkingen:

  1. ja waarom moeilijk doen als het ook op een aangepaste manier kan, ik snap da wel..de kaart is erg leuk geworden en zal zeker gewaardeerd worden door de trotse ouders...knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liefste Daphne, die Kaart is wondermooi!! Jij hebt een leuke Blogspot met vele mooie werkjes. Ik hou van kaarten maken en vele andere dinge met Papier knutselen. Heb mijn lebensdroom laten uitkomen en heb een tof hobby Winkeltje geopend. Het zou fijn zijn, dat je eens voorbij komt. Ik ben belgische en woon in Duistland. Ik heb ook nog Candies om te winnen, in mijn blogspot onder mijn online Banner staat Post daartoe. Veel geluk en heel veel groetjes van Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi daphne
    erg leuk zo box met een cadeautje erin! zo zijn het twee dingen in een met deze prachtige kaart!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, waar blijf je het toch vandaan halen!
    Nog een fijne dag, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief!! Erg leuk zeg!! En inderdaad, het was ook zo leuk!!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen