donderdag 22 maart 2012

Mijn zelfgemaakte hartjes

Jullie hebben nog wat van mij te goed.
Ik heb zelf mooie hangertjes gemaakt voor aan mijn gepimpte klerenhanger.
3 Stuks, zo leuk om te doen.
En ik ben er erg blij mee, vind ze erg mooi geworden (bescheiden he?!!)
 De eerste heb ik gemaakt van een houten hartje wat ik ooit eens gekocht heb bij de Kwantum. Het waren eigenlijk deur knoppen (met een touwtje eraan), maar ik kon ze vast ooit wel eens gebruiken voor iets, NU DUS!
Eerst heb ik hem goud gespoten (ze waren blauw en er stond K3 op, heeeeeeel fout), daarna met Versamark een stempel erop gemaakt en die met embossing poeder "zichtbaar" gemaakt. Dit is dezelfde manier zoals ik mijn letters op de klerenhanger heb gedaan.
Daarna heb ik een kleiner houten hartje met bruine acryl verf geverft en daarop ook een stempel gemaakt. Die paste mooi over de gaatjes heen die in het grotere hart zaten, waar het touwtje doorheen zat.
Toen nog een hartjes knoop, die heb ik zelf gemaakt met klei (action). Deze heb ik heel licht goud geverft en een touwtje erdoorheen.
Nog 2 strass steentjes en een lintje om hem op te hangen. Aan het lintje heb ik nog een knoop gedaan.

Het 2de hartje is gemaakt van vilt. Deze is op dezelfde manier gemaakt als mijn "Kerstkarten" (zie bij mijn oudere berichten.) Op het hartje zit een "Vis-knoop", die kreeg ik van mijn vriendin, gekocht in Parijs, speciaal voor mij, lief he?!!

Het derde hartje is gemaakt van een hartrje wat eigenlijk bedoeld is om er een klein scrap boekje van te maken. Ik heb hem eerst met gimmer mist een kleurtje gegeven.
Toen dat droog was heb ik er verschillende bloemen op geplakt. Ook een speld met kralen erbij, om het geheel wat diepte te geven en ik vond het wel mooi, een beetje variatie, daar hou ik wel van.
De grote bloem is van het kruidvat, evenals de brad, de andere bloemen heb ik ooit eens via internet gekocht. Als laatste heb ik een kleine kralen ketting om het geheel heen geplakt (alles met het lijm pistool) met aan het uiteinde een paar strass steentjes.

De X-en zijn van gips, zelf gemaakt, met behulp van een mal. Eerst heb ik ze met glimmer mist een kleur gegeven, daarna de randjes met acryl verf iets aangezet. Ik sluit mijn mailtjes en sms-jes meestal af met 2 X-jes (bedoeld als kusjes) vandaar dat ik nu ook voor die letters heb gekozen. :-)
De hanger hangt hier nu mooi te wezen.....
Ik verbaas me elke keer weer hoe leuk ik hem vind geworden, hi hi, wat kun je blij worden van jezelf.
Ik heb nog 2 haakjes over, maar voorlopig laat ik hem even zo.

Vandaag heerlijk genoten van het mooie weer, én bezig geweest met mijn nieuwe "hobby hoekje".
Oh oh, het wordt al echt wat. Tis wel veel werk, maar alles op z'n tijd en als ik klaar ben show ik jullie de foto's.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten