vrijdag 9 maart 2012

Mijn Kerst "Kaartjes"

Regelmatig zie ik Kesrtkaartjes voorbij komen.
Nu is het pas begin Maart, maar meestal schrijven bloggers erbij "je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen".
Hoe waar is dat?!

Afgelopen Kerst heb ik nogal anders dan anders kaartjes gemaakt voor de Kerst/Nieuwjaar.
En daar kreeg is zoveel leuke reacties op dat ik ze hier toch nog wil laten zien.........
Ik heb verschillende kleuren vilt met behulp van de hartjes mal van Nellie Snelle door de BigShot gehaald.
Dit kan heel goed en zo krijg je hele mooie hartjes!
Daarna heb ik een bloem erop gemaakt. Deze zit vast met een "kleding-brad". Deze heb ik ooit eens gekocht bij (hou je vast, durf het bijna niet te zeggen......) Tell Sell, Tommy Tele Shopping, je weet wel, die verschrikkelijke reclame filmpjes op tv........(met het schaamrood op mijn kaken schrijf ik dit hoor :-))
Deze brad druk je zo door stof heen en zit dan aan de achterkant meteen goed vast. Ze zijn heel handig en ik ben (toch wel) blij dat ik ze destijds gekocht heb.

Toen heb ik de hartjes op elkaar gelegt en een klein beetje kussen vulling ertussen gestopt. Om nog wat extra's te doen heb ik er ook een klein beetje geur korrels in gedaan. Dit heb ik uit een geur zakjes gehaald, die ik heb gekocht bij Tuinland. Het ruikt erg lekker, maar na 7 hartjes naaien was ik wel bijna "high" geworden trouwens, hi hi.
Daarna heb ik de hartjes aan de goeie kant van de stof dicht gemaakt. Dit heb ik met de naaimachine gedaan.
Aan de bovenkant een lintje ertussen gedaan zodat hij opgehangen kan worden.

Omdat het Kerstkaarten waren heb ik aan de achterkant nog een klein kaartje gedaan met een boodschap erop.
De tekst heb ik op de computer gemaakt (ik heb niet zo'n mooi handschrift) en toen met behulp van een Nellie Snelle mal een mooie vorm gegeven. Daarna nog een achterkant kaartje erachter en een hartjes steentje (gekocht bij Xenos.)
De tekst is: Een HART-stikke goed en gelukkig nieuwjaar.

Afgelopen jaar was ik ook "te laat" met mijn Kerst kaarten. Voor dit jaar ga ik zeker weer zulke hartjes kaarten maken maar ik zal er nu op tijd mee beginnen.

Zoals ik al zei, ik kreeg ontzettende leuke reacties, ben benieuwd wat jullie ervan vinden?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten