woensdag 28 maart 2012

Kussen van restjes stof

Omdat ik zo heel erg aan het opruimen ben in mijn toekomstige hobby kamertje/hoekje kwam ik ook allemaal leuke stofjes tegen die ik eigenlijk niet zomaar weg wilde gooien.
Zo had ik nog een klein restje over van de gordijnstof van mijn dochter haar kamer. Dit is zo'n leuk stofje (vind ik zelf :-)), dus ik dacht, hier kan ik vast nog wel wat mee.
Toen ik verder ging met opruimen kwam ik nog meer leuke stofjes tegen en dus kreeg ik ineens een goed ideetje (tenminste, dat vond ik zelf :-))
Dit heb ik er nl van kunnen maken............

Juist ja, een kussen..........en wat voor 1, ik vind hem zelf bijzonder goed gelukt!! (bescheiden als ik ben)
Het bedrukte (gordijn)stofje is van de markt, de witte stof is een woonplaid van de Action. Die heb ik ooit eens gebruikt om er een jasje van te maken voor mijn dochter, de restjes heb ik niet weg gegooid en kijk nu eens hoe blij ik mezelf daar mee maak!!
Binnenin zit een kussentje van Ikea, die verkopen van die "binnen-kussens",  waar je zelf een hoes omheen moet doen, heel handig, want ik heb heel veel verschillende kussen hoesjes, maar nooit genoeg kussentjes. Bij Ikea heb ik er laatst dus een paar meegenomen als voorraad.

Op het witte gedeelte heb ik 2 stukjes lint genaaid, gewoon als versiering. De gehaakte "bloem" is een onderzetter. Ik kan zelf niet haken, zoooooooo jammer, want ik vind het erg leuk, al die gehaakte dingen die je nu overal voorbij ziet komen.
Het "pluimpje" wat op de bloem zit is een "ding" wat ooit eens van een vestje van mijn dochter af kwam. Leuk hoor, al die meisjes kleding, met van die versieringen erop, maar op de 1 of andere manier laten die bij Jade altijd los. (ook niet weggegooid, en kijk, alweer een goeie beslissing geweest :-)).
De achterkant van het kussen is een effen stof en daar heeft een buurvrouw de naam  "Jade" op geborduurd (met de naaimachine), heel mooi, maar (SORRY) ik heb er geen foto van genomen, dom he?!
O ja, ik heb een rits aan de kussen hoes gezet, vind ik altijd wel handig ivm wassen.
Deze rits is heeeeeel erg oud, maar jullie weten, wie wat bewaard heeft nog eens wat........ha ha.

Ga ik nu de tuin weer in, nee niet om te snoeien, maar gewoon lekker met een koppie thee en een tijdschrift!!
Fijne dag allemaal.

6 opmerkingen:

  1. Leuk kussen heb je gemaakt Daphne en ook je vintage kaart is prachtig geworden.
    Fijne avond,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kussen heb je gemaakt.

    Groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Daphne, ben via via op je blog gekomen. Hele leuke dingen maak je, ik ga je volgen!
    Dit kussen is supermooi gemaakt!!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kussen...mooie stofjes heb je gebruikt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ben je toch een crea-bea:0) echt heel gaaf!!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen